Het mooiste moet nog komen

Het mooiste moet nog komen

Gelezen 6 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 22 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Hoe ouder hoe gelukkiger

Als je als vrouw ouder wordt, krijg je onherroepelijk te maken met verlies, ouderdomskwalen en vooroordelen. Mary Pipher kwam erachter dat de meeste vrouwen op latere leeftijd juist het gelukkigst zijn met hun leven en dankbaar voor de wijsheid die ze tot dan toe hebben verzameld. Door moeilijke momenten zijn ze in de loop der jaren uitgegroeid tot de authentieke, empathische en wijze mensen die ze altijd al wilden zijn.

Op basis van haar eigen ervaringen als dochter, zus, moeder, grootmoeder, verzorger, klinisch psycholoog en cultureel antropoloog onderzoekt Mary Pipher manieren waarop vrouwen veerkrachtig zijn geworden door de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd. ‘Als we verstandig blijven handelen, helder blijven denken en onze emoties vakkundig leren beheersen,’ schrijft Pipher, ‘dan hebben we de mooiste tijd van ons leven. Als we onze route hebben uitgestippeld, zorgvuldig onze tas hebben gepakt en we een goede kaart en goed gezelschap bij ons hebben dan kan deze reis fantastisch worden.’

Mary Pipher (1947) werd geboren in de Ozarks. Ze studeerde culturele antropologie aan Berkeley en ontving haar PhD in klinische psychologie. Ze is auteur van tien boeken waaronder #1 New York Times-bestseller Reviving Ophelia. Als meisje hield ze van lezen, schrijven, zwemmen, buiten zijn en goede gesprekken met vrienden – en ze geniet nog steeds van deze activiteiten. Ze woont in Nebraska met haar man Jim.

'Het mooiste moet nog komen is als een gps-systeem voor het navigeren in je latere jaren.’ Considerable

‘Een verhelderende kijk op hoe vrouwen gelukkig oud kunnen worden.’ People

Gezondheid & Psychologie
Literaire non-fictie algemeen
Psychologie algemeen
Spectrum
27 juni 2019
27 juni 2019

Reacties op: Het mooiste moet nog komen