Het mysterie van de Bosnische piramides

Het mysterie van de Bosnische piramides

Piramides, dat zijn toch graven van Egyptische farao’s? Of is dat niet helemaal waar? Staat de grootste piramide van de wereld in ‘ons eigen’ Europa in plaats van in Egypte?
Sinds 2005 doen allerlei wetenschappers in Bosnië en Herzegovina onderzoek in de ‘Vallei van de Bosnische piramides’ nabij Sarajevo. Dit is een verrassend boek met een overzicht van deze onderzoeksresultaten.

Duizenden Nederlanders reisden al naar de Balkan om het zelf te zien en te ervaren, in navolging van honderdduizenden bezoekers vanuit de hele wereld. Dit boek geeft een heldere handleiding om deze bijzondere locatie beter te kunnen duiden en geeft praktische (reis)tips. Zijn deze piramides in Bosnië het ‘nieuwste wereldwonder’.

Aafke Douma reisde de afgelopen jaren regelmatig met collega Rob Heiligers naar Bosnië. Wat zij daar ‘mediamiek beleefden’ en hebben waargenomen lijkt bevindingen van wetenschappers te bevestigen. Maar ze kwamen meer opmerkelijke zaken tegen: dient onze menselijke geschiedenis te worden herschreven?
Geschiedenis & Politiek
Edicola Bewustwording