Het no-nonsense yogaboek

Yoga veroverde in een handvol decennia de Westerse wereld. Vandaag zweren miljoenen mensen vanop hun matje bij de heilzame werking ervan.

Niet te verwonderen, yoga is zonder twijfel een waardevolle oefening voor lichaam en geest. Helaas hangt rond yoga soms een mistig sfeertje. Bovendien vertakt het zich in een kluwen van scholen, stijlen en bewegingen. Soms erg fysiek, een andere keer heel spiritueel of meditatief. Op Instagram worden we dan weer overspoeld met spectaculaire poses. Dit kan verwarring scheppen bij de ervaren beoefenaar en werkt ronduit intimiderend als je overweegt om met yoga te starten.
Tijd voor een nuchtere blik. Onze gids is internationaal erkende yogadocent Joachim Meire. Hij put uit zijn rijke ervaring om yoga grondig door te lichten, praat met uiteenlopende beoefenaars en laat zijn licht schijnen over het wetenschappelijk onderzoek. De lezer ontdekt dat yoga een rekbaar begrip is en in de eerste plaats dient om jezelf te leren kennen. Zo kan yoga, ook naast de mat, uitgroeien tot een waardevolle houvast voor het leven

Dit werk is overigens geen oefenboek maar biedt wel praktische inzichten. Joachim legt uit waar de poses goed voor zijn en hoe je ze veilig uitvoert. Met een objectieve blik weerlegt hij mythes (je moet lenig zijn om met yoga te starten!) en beschrijft hij de fysieke en mentale gezondheidsvoordelen die door wetenschap worden ondersteund.

Is Het no-nonsense yogaboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het no-nonsense yogaboek