Het offerveen

VN:

Het offerveen

Gelezen 89 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 78 Favoriet 2 Recensies 5
Thrillers & Spanning Lijsten 2 Spots 4   Topics 0

De jonge biologe Nathalie Ström doet onderzoek in het mysterieuze veengebied rond het dorp van haar jeugd. Het veen is omgeven door bossen en meren, waar ooit offers aan de goden zijn begraven, en het gerucht gaat dat hier mensen spoorloos verdwijnen. Dan treft Nathalie na een zware storm een bewusteloze man aan in het veen, half weggezonken in het drassige land. Daar niet ver vandaan is een twee meter lang graf gegraven. Het lijkt bijna een herhaling van de mensenoffers die hier in de ijzertijd plaatshadden.
Samen met politiefotografe Maya probeert Nathalie de gebeurtenissen te verklaren, maar al snel geeft het moeras meer geheimen prijs en blijken de inwoners van het dorp hier op noodlottige wijze bij betrokken te zijn.

Literaire thriller
Cargo
03 juni 2018
04 juni 2018
9789403120706 , 9789403129402

Guy Doms Hebban Recensent

Komt Zweedse hype snoeihard overwaaien?

door: Guy Doms

Voor haar proefschrift biologie gaat Nathalie Ström broeikasgassen meten in het veengebied, in het Zweedse Mossmarken. Het is een desolate plek, in de buurt waar ze heeft gewoond tijdens haar heel jonge jaren; een gebied dat rijk is aan bossen en meren. Ginds werden – in een ver verleden - de goden...

Reacties op: Het offerveen