Het onmogelijke manuscript

Als de hoofdpersoon uit 'Het onmogelijke manuscript' een afwijzing van zijn uitgever heeft ontvangen én voor het eerst in zijn leven ruzie krijgt met zijn wederhelft besluit hij naar Brazilië te vertrekken, waar zijn zwager middenin de uitbundige natuur een rustige schrijfplek voor hem heeft.
In deze louterende omgeving vertelt hij over wat hem maar niet los kan laten. Hij neemt ons mee in de wereld van de charismatische volksheld Theo Rackett en zijn idealistische tegenpool Herman Bensaúde, die elkaar aan het eind van hun omzwervingen treffen in Lissabon.
Daar gebeurt onder het toeziend oog van de wereldpers het onmogelijke. En juist wat niemand voor mogelijk heeft gehouden, blijkt de redding van de wereld in zich te dragen.
'Diepgravend en scherpzinnig, maar ook speels en geestig – die combinatie kom je niet vaak tegen. Maar wel in deze compacte filosofische roman, die het oude idee van de wereldverbetering een nieuwe, kosmische dimensie geeft en er zelfs in slaagt een extreemrechtse populist door het stof te laten gaan.'
Cyrille Offermans

Recensies (3)

Meer recensies

Is Het onmogelijke manuscript het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het onmogelijke manuscript