Het opiumparadijs

Al duizenden jaren is de mensheid in de ban van opium en papaver. Deze overweldigende, panoramische geschiedenis volgt de epische reis van opium langs de meest uiteenlopende samenlevingen en culturen, van het oude Mesopotamiƫ naar het huidige Afghanistan en de westerse wereld.

Breed opgezet en werkelijk diepgaand laat deze studie zien hoe diepgeworteld opium in de gehele moderne cultuur is. Opium is de basis van de koloniale handel en rijkdom, en ook een terugkerend onderwerp in de literatuur en de medische wetenschap. Maar opium ontketende ook oorlogen, misdaad en is als zeer verslavende drug nog steeds de bron van menselijk leed.

Opiumparadijs is het verhaal van onze beschaving gezien door het prisma van een van de winstgevendste landbouwproducten in de menselijke geschiedenis.

Is Het opiumparadijs het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het opiumparadijs