Het ouderlijk huis

Gelezen 34 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 31 Favoriet 5 Recensies 12
'Vanochtend - ik lag nog in bed na mijn laatste avondshift - schrok ik wakker van de telefoon. Met een verdoofde tong, alsof ze van bij de tandarts kwam, somde mijn moeder de symptomen op die haar bij het ontwaken waren overvallen. Eerst had ze de huisarts gebeld, maar die nam op dat vroege uur nog niet op. Ze zette haar trots opzij en tikte mijn nummer in. Toen het tot me doordrong dat het telefoontje dat ze sinds lange tijd naar me pleegde weer een noodkreet was, nestelde zich een giftige glimlach op mijn lippen.'
Jaren geleden had Rozane de deur van het ouderlijk huis
voorgoed achter zich dichtgetrokken en plots wordt ze opnieuw geconfronteerd met haar moeder én met een pijnlijk verleden. Rozane twijfelt: zal ze zich verzoenen of zal ze wraak nemen?

Het ouderlijk huis is een meeslepende roman over oude wonden die nooit helen, over het verlies van identiteit en vervreemding, over de hunkering naar liefde.

Vrijdag, Uitgeverij
01 maart 2019
28 februari 2019

Helena van Dijk Hebban Recensent

Sprookje op de scheidslijn van leven en dood

door: Helena van Dijk 2 reacties

Rita Vrancken debuteerde in 2017 met de roman Buiten blijft het zondag, een roman gebaseerd op haar ziektegeschiedenis die haar ooit in een locked-in deed belanden. Ook in haar nieuwe roman, Het ouderlijk huis, is de medische wereld dichtbij.

Rozane heeft gebroken met haar ouders en is tegen de zin...

Reacties op: Het ouderlijk huis