Het Pilgrim Fathers-complot

VN:

Het Pilgrim Fathers-complot

Rank 5256 Gelezen 492 Aan het lezen 21 Wil ik lezen 306 Favoriet 14 Recensies 44
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 18   Topics 0

Het anders zo rustige Leiden schrikt op wanneer de voorzitter van de plaatselijke vrijmetselaarsloge op gruwelijke wijze om het leven wordt gebracht. Bijna tegelijkertijd wordt er in het gemeentearchief een manuscript gevonden waarin een anonieme auteur de tot dan toe verborgen geschiedenis vertelt van de Pilgrim Fathers, de Founding Fathers van de Verenigde Staten. Van 1609 tot 1620 woonden zij in Leiden, waarna een deel van hen naar Amerika vertrok.
Ongewild raakt universitair docent Peter de Haan bij deze zaken betrokken. Waarom bleef zo'n groot deel van de Pilgrim Fathers in Leiden achter? Wat hebben de vrijmetselaars daarmee te maken? En welke relatie onderhield
Peters vriendin met de vermoorde voorzitter?

In razende vaart wordt de lezer meegevoerd van de nauwe steegjes van Leiden naar de weidse wateren van Cape Cod in de Nieuwe Wereld tot aan de verzengend hete Sinaïwoestijn in Egypte, om er elke keer achter te komen dat de geschiedenis nooit is zoals de boeken ons willen doen geloven.

Literaire thriller
Peter de Haan (3)
Harpercollins
17 augustus 2018
06 oktober 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Jeanet

Marvin O. Hebban Recensent

Boeiend en onderhoudend, maar spanning ontbreekt

door: Marvin O. 2 likes

Peter de Haan, docent geschiedenis aan de universiteit van Leiden, laat zich op een avond door zijn vriendin Fay verleiden tot een bezoekje aan de gemengde vrijmetselaarsloge waar zij lid van is. Aan het einde van de avond ontdekken ze dat de voorzitter van de loge vermoord is. Korte tijd later...

Reacties op: Het Pilgrim Fathers-complot