Het Pinokkio-syndroom

Gelezen 10 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 7
Thrillers & Spanning   Topics 0

De oceaanstomer Crescent Queen, met aan boord een groep hoogbegaafde Amerikaanse studenten, wordt op volle zee door een waterstofbom weggevaagd. Een paar maanden steekt wereldwijd een afschuwelijke ziekte de kop op. Geen enkel medicijn is in staat om de opmars van deze nieuwe pest tegen te houden.
De verlamde slachtoffers lijden aan lichamelijke misvormingen, die deze ziekte de bijnaam Pinocchio-syndroom bezorgen.

De president, die al onder vuur lag vanwege de ramp met het schip, wordt tot aftreden gedwongen. Wanneer vervolgens de populaire vice-president door het Pinocchio-syndroom wordt uitgeschakeld, klinkt de roep om een nieuwe leider die de angsten van de panische bevolking kan bedwingen. Senator Michael Campbell, voormalig winnaar van Olympisch goud, lijkt over de benodigde kwaliteiten te beschikken.

Terwijl deze jonge knappe senator de crisis probeert te bezweren en wetenschappers wanhopig een antwoord zoeken op de zich steeds verder uitbreidende medische catastrofe, stuit een journaliste op het geheim achter het Pinocchio-syndroom. Het mysterie voert terug naar een vergeten verleden en wijst tegelijkertijd vooruit naar een verschrikkelijke toekomst...

Literaire thriller
Oorspronkelijke titel
The Pinocchio Syndrome
H. Moerdijk
Cargo
01 januari 2003
01 januari 2003
9789023411956

Sander (Hebban Crew) Hebban Crew

Het Pinokkio syndroom van David Zeman mag niet ontbreken in de boekenkast van de liefhebber van complottheorieën.

door: Sander (Hebban Crew) 1 like
Met Het Pinokkio syndroom debuteerde David Zeman als misdaadauteur. Om maar direct met de deur in huis te vallen: wat een fantastisch debuut! Een reviewer van The Washington Post noemt het ‘veruit de meest inventieve en controversiële roman die ik ooit heb gelezen’, en daar kan ik mij volledig...

Reacties op: Het Pinokkio-syndroom