Het raadsel van goed en kwaad

Het raadsel van goed en kwaad

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0
Wat drijft mensen tot goed of kwaad? Waarom pleegt iemand die van het leven lijkt te genieten zelfmoord? Wat zijn bronnen van vitaliteit? Christien Brinkgreve gaat in Het raadsel van goed en kwaad op zoek naar antwoorden op grote vragen. In vijfendertig fragmenten verkent ze de werking van levenskracht en doodsdrift, als variaties rond een thema. Er zijn vele manieren waarop mensen de problemen van het leven proberen op te lossen, en destructieve en vitale krachten met elkaar verweven kunnen zijn. Ook wordt duidelijk hoe belangrijk contact is én wordt zichtbaar hoe gevaarlijk het is als een mens het contact verliest, met zichzelf of anderen. Want dat zet destructieve processen in gang die zich moeilijk laten keren. In dit bijzondere boek zet Brinkgreve haar grote vaardigheid – het vertellen van verhalen – in voor de vitaliteit. Want hoewel ze beide krachten onderzoekend benadert, staat ze onvoorwaardelijk aan de kant van het leven. Het is ook een persoonlijk boek, waarin ze niet alleen de verteller is, maar ook onderzoekt hoe deze krachten een rol spelen in haar eigen leven.
Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen