Het rechtvaardigheidsgevoel

Jonathan Haidt
Sociaal psycholoog verklaart de steeds grotere wordende polarisatie vanuit de morele waarden in ons brein

Waarom zijn conservatieve en progressieve mensen het zo oneens over politiek en religie? Volgens sociaal psycholoog Jonathan Haidt ligt dit aan de manier waarop het brein werkt. Conservatieven en progressieven vinden instinctief verschillende waarden belangrijk. Deze waarden verbinden ons met een gemeenschap, maar verblinden ons tegelijk voor het standpunt van de ander. Volgens Haidt is kennis van dit proces het begin om dichter bij elkaar te komen.

Dit invloedrijke, nu al klassieke boek is voor het eerst in het Nederlands vertaald.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het rechtvaardigheidsgevoel het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het rechtvaardigheidsgevoel