Het Rekenrijk

Het Rekenrijk

Gelezen 9 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Junior Spots 2   Topics 0
Het Rekenrijk – De wondere wereld van de wiskunde is een toegankelijk en speels boek over wiskunde geschreven door de jonge filosoof van de wiskunde Stefan Buijsman.

Wiskunde wordt steeds belangrijker in onze hightechsamenleving, maar veel kinderen vinden het maar lastig en saai. Om kinderen enthousiast te maken voor wiskunde schreef Stefan Buijsman samen met journaliste Govrien Oldenburger een toegankelijk en spannend avontuur over David en Emma, die samen op reis gaan door het Rekenrijk en meer leren over het gebruik van wiskunde in het dagelijks leven. In dit speelse, narratieve non-fictieboek geen ingewikkelde sommen, maar bijzondere avonturen, inzichten en grapjes, waardoor kinderen van alles leren over de grafentheorie, functies, speltheorie, cryptografie en nog veel meer!

Met illustraties van Vanessa Oostijen. Voor kinderen van circa 10 tot 12 jaar.

Kind & Jeugd
Wetenschap (>12 jaar)