Het rijmt niet maar het dicht wel ...

Wat is een gedicht? Meer dan een impressie van een moment? Een impressie die diepere beelden en gevoelens probeert weer te geven. Een korte beschrijving die de verbeelding van de lezer prikkelt, die bespiegelingen en emoties opent en tevens weer probeert te dichten.
Dit bundeltje schreef ik na het overlijden van onze ouders. Herkenbare verwarring, verwondering en kracht staan daarin centraal. Het leed en vooral het onomkeerbare van overlijden maakt het niet doodgewoon, maar wrikt vaak het tijdelijke los in alles. Kan soms de aanzet zijn tot een bewuster en intenser leven in het nu. Ik wens dat deze gedichten daartoe bijdragen.

Is Het rijmt niet maar het dicht wel ... het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het rijmt niet maar het dicht wel ...