Het roodborstje

Het roodborstje van Stephen Moss is een prachtig geïllustreerd, hartverwarmend lees-, kijk- en bladerboek. Een natuurklassieker die iedere vogelliefhebber als een dierbaar kleinood zal koesteren.

Moss' kleine meesterwerk, waarvoor de auteur een jaar lang het roodborstje observeerde en diep in de boeken dook, laat het hart van iedere vogelaar sneller kloppen. We volgen het roodborstje vanaf het moment dat het uit zijn ei kruipt en leren van alles over zang, voeding en migratie. Moss schrijft daarnaast boeiend over de menselijke fascinatie voor het roodborstje. Hoe komt het dat het beestje zich zo diep in het hart van de Europese vogelliefhebber heeft genesteld, en die van de Britten in het bijzonder?

Stephen Moss staat te boek als een van de grootste natuurschrijvers van Groot-Brittannië. De vertaling van The Robin nam meestervertaler Robbert-Jan Henkes voor zijn rekening.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het roodborstje het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het roodborstje