Het ros en de vier ridders

Het ros en de vier ridders

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Geen enkele gebeurtenis uit het lange leven van de magister nocturnis Malegijs heeft hem zo aangegrepen als de strijd van vier broers en hun paard tegen een onrechtvaardige koning. Een verhaal vol Keltische mystiek en magie, ridderlijke moed en lef, meedogenloze strijd en een grote liefde tussen dier en mens. De Grote Karel, Ridder Roeland en hun legers vervolgen de vier rebelse broers, een strijd die zich uitspint over verschillende delen van Europa. Het Ros en de magische hulp van Malegijs maken het verschil, tot de strijd zijn eindpunt kent aan de samenvloeiing van Dender en Schelde. Het verhaal vertaalt de middelnederlandse saga op een getrouwe maar verrassende wijze, maar geeft ook weer hoe Dendermonde gesticht werd, waar de broers begraven liggen tot zelfs hoe de gilde van de pijnders is ontstaan. Er bestaan vele versies van de sage van het Ros, maar weinig vanuit het perspectief van de Ros Beiaardstad zelf.
Historische roman (populair)
Brave New Books