Het schijnsel van de maan

Ik had niemand van de voorspelling verteld, maar nu wilde ik die delen met Kaede.

Takeo en Kaede zijn gelukkig getrouwd. Maar voor het lot dat hun levens bepaalt, speelt geluk geen rol. Met hun haastige huwelijk hebben ze machtige nieuwe vijanden gemaakt.

Takeo, nog maar zeventien jaar oud, moet een leger verzamelen om het verloren Otori-rijk te herwinnen en de voorspelling van een blinde ziener te vervullen: 'Vrede kent een prijs van bloedvergieten. Vier slagen te winnen en een te verliezen.'  En Takeo kan nooit vrij zijn van de onzichtbare moordenaars van de geheime Stam, die gezworen hebben hem te doden.

Een zeer diverse groep mensen wordt meegezogen in een adembenemende geschiedenis van oorlog en offers, gewelddadige dood, verraderlijke complotten, meedogenloze natuurkrachten en het verlangen van twee jonge mensen die zelfs de kleinste kans op geluk willen aangrijpen.

Dit is het spannendste boek in een serie die wereldwijd de verbeelding van de lezers gegrepen heeft. In dit buitengewoon krachtige verhaal wekt Lian Hearn haar magische oosterse wereld zo fraai tot leven dat ze de lezer altijd zal bijblijven.

Is Het schijnsel van de maan het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het schijnsel van de maan