Het stille graf

Gelezen 210 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 129 Favoriet 7 Recensies 17
Thrillers & Spanning Artikelen 4 Lijsten 1   Topics 0

Noordelijk Zweden, dicht bij de Finse grens. Het is winter en ijskoud als de eenzame Lars-Erik in een afgelegen, oude boerderij wordt doodgeslagen.
Rond dezelfde tijd keert Katrine terug uit Londen, waar ze ontslagen is als correspondent voor de Zweedse radio. Thuisgekomen ontdekt ze dat haar moeder dement is geworden. Wanneer Katrine de spullen uit haar ouderlijk huis inventariseert, stuit ze op geheimen die al decennialang zijn verzwegen. Alles wijst erop dat de antwoorden te vinden zijn in het noordelijke stadje Kivikangas en meer naar het oosten, in de gevallen Sovjet-Unie. Katrine ontrafelt gaandeweg de geschiedenis van haar familie en wat het verband is met de moord op Lars-Erik.
Het stille graf is een ingenieus geconstrueerde pageturner over het menselijk verlangen naar een leven dat de moeite waard is. Alsterdal legt een beklemmende familiegeschiedenis bloot die teruggrijpt naar verschillende periodes in de twintigste eeuw.

Tove Alsterdal (1960) is schrijfster en journaliste. Ze schreef teksten voor toneel, film en opera. Ze woont in Stockholm. Eerder schreef ze Vrouwen op het strand, dat werd verkocht aan negen landen.

'De beste Zweedse thriller van het jaar.'
liza marklund

19 februari 2015

Janneke Bouwman Hebban Recensent

Een geweldig boeiende thriller

door: Janneke Bouwman 1 reactie 2 likes

De Zweedse Tove Alsterdal (1960) is journaliste en schrijfster van onder andere een libretto voor een opera en filmscenario's. Zij heeft veel samengewerkt met de bekende Zweedse thrillerauteur Liza Marklund. Dat resulteerde in 2009 in haar debuutthriller, die in 2012 in Nederlandse vertaling...

Reacties op: Het stille graf