Het tijdsgewricht

De schrijver (1966-*) heeft fysische geografie gestudeerd aan de Universiteit van Utrecht. Het grootste tijdsgewricht waarin hij heeft gezeten was zijn periode in Utrecht (1986-1995). Er vonden toen vele veranderingen plaats. Hij leefde in een in een tumultueus tijdsgewricht en was zichzelf onderweg verloren. Dit boek gaat in eerste instantie over zijn studie geografie en de veldwerken die daarbij horen. Uiteindelijk lukt het hem om een promotie te voltooien met als thema ‘the Isles of Scilly’.
Nu dat hij weer terug is in z’n vakwerkhuis in Limburg doet de Utrechtse tijd een beetje surrealistisch aan. De vraag is: had hij dit allemaal moeten doen of niet? Een vraag die hij al jaren met me meedraagt. Laten we zeggen: ‘It has mend to be’. Er waren zeer mooie momenten en er was het Hiëronymusplantsoen. Vergeten zal hij het allemaal niet, maar er wel mee leren leven. Misschien had hij andere keuzes moeten maken? Dus zeg hij altijd: ‘Zorg goed voor jezelf, en beter voor elkaar.’

Prof. dr. Rutger Franquinet, faculteit Ruimtelijke wetenschappen, vakgroep fysische geografie.

Literaire non-fictie , Reizen & Talen
Reisverhalen