Het veld

Het veld

Gelezen 125 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 104 Favoriet 4 Recensies 24
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 4 Lijsten 2 Spots 5   Topics 0   Leesclub

Een poëtische, perfect gecomponeerde roman over leven en dood – van de auteur van Een heel leven
Een man wordt geboren, raakt gokverslaafd en sterft. Een ander herinnert zich dat haar echtgenoot altijd haar hand vasthield. Iemand anders begrijpt nu eindelijk op welk moment zijn leven voorgoed veranderde. Weer een ander heeft eigenlijk niets meegemaakt en ligt domweg onder de grond, zijn leven ten einde. Een vrouw is met zevenenzestig mannen naar bed geweest, maar was slechts op een van hen verliefd. Een ander was slim genoeg zijn dromen niet te vervullen en weer iemand anders dacht: ik moet hier weg zien te komen. En bleef.
In Robert Seethalers nieuwe roman gaat het over de laatste gebeurtenissen in een mensenleven, dat wat zich niet makkelijk laat vatten. Het is een boek over individuen, allemaal anders, maar ook met elkaar verbonden. Deze doden liggen op het kerkhof van Paulstadt en hun levensverhalen vormen samen een portret van het stadje en geven een onvergetelijk beeld van een samenleving.

De Bezige Bij
20 juni 2019
20 juni 2019

Marvin O. Hebban Recensent

Vele bomen maken nog geen bos

door: Marvin O. 7 reacties 2 likes

Het stadje Paulstadt heeft een kerkhof waarvan het oudste gedeelte door de inwoners “het veld” wordt genoemd. Op dit deel wordt amper nog iemand begraven, vele namen op de graven zijn onbekenden geworden. Een oudere man bezoekt het veld bijna elke dag en denkt dan vanop een bankje aan de...

Reacties op: Het veld