HET VERBAZENDE VERHAAL VAN HET KLOOSTER VAN KLERKEN

Het verbazende verhaal van het klooster van klerken

Het fascinerende verhaal van het ontstaan van het klooster en het MPI van Klerken.
Wat is het verband tussen Guido Gezelle en Klerken? Welke wereldse daad stelde Zr. Imelda de dag van haar intrede in het klooster? Wat gebeurt er als de pastoor knipt met vier vingers? Hoeveel bier had Zr. Martha op toen ze zei dat ze dronken was? Sliep de Duitse kroonprins ooit in het klooster van Klerken? Wie noemde Pastoor Denys ‘onnozele duiven?’ En waar komt het woord ‘Fiertel’ eigenlijk vandaan?
Het verhaal van het Klooster van Klerken, zoals het werd opgetekend door auteur Dries Vanneste leest als een trein en staat bol van allerlei anekdotes en wetenswaardigheden. Aan de gestage uitbouw van de campus van de v.z.w. Gehandicaptenzorg Maria ter Engelen gaat immers een unieke en uitermate boeiende geschiedenis vooraf, geschreven door charmante en markante figuren.

Geschiedenis & Politiek
Geschiedenis algemeen
STICHTING KUNSTBOEK
10 september 2004
10 september 2004

Reacties op: Het verbazende verhaal van het klooster van klerken