Het verbond van vijf

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

De vijf permanente leden van de Veiligheidsraad ontvangen een dreigbrief waarin een anonieme terreurcel eist dat de Verenigde Naties zichzelf opnieuw uitvindt. De eis is om alle vergeten volkeren op aarde een stem te geven, of zie anders het einde der tijden tegemoet... Intussen ontdekt businessanalist Thomas Cornelissen dat een populaire smartphone app geïnfiltreerd is met een geheimzinnige code. Het blijkt onderdeel van een duister plot, waarin de levens van miljoenen onschuldige burgers wereldwijd op het spel staan. Thomas belandt op het hoofdkantoor van de Verenigde Naties in New York, waar niets is wat het lijkt. Hij wordt herenigd met oud-huis - genoot Naza Berivan. Wat ze aantreffen is een onmogelijke situatie: botsende wereldmachten worden met het mes op de keel gedwongen een nieuwe grondwet te schrijven voor internationale samenwerking. De Secretaris Generaal belegt een conferentie met alle sleutelfiguren. De deur gaat pas van het slot als een oplossing op tafel ligt. Belangen lopen uiteen, de spanning loopt op. Het ultimatum nadert, er is geen moment te verliezen. Is de Veiligheidsraad in staat over zijn eigen scha - duw heen te springen? Wordt de dreiging tijdig afgewend? En hoe loopt het af tussen Thomas en Naza?
Het verbond van vijf is het inventieve en meeslepende thrillerdebuut van Yvo Kühling. Van internationale klasse!

Literaire thriller
Podium Uitgeverij
01 december 2021
01 december 2021

Reacties op: Het verbond van vijf