Het verborgen verdriet van de man

Het verborgen verdriet van de man

Wat weten we eigenlijk van mannen en hun emotionele wereld? Veel minder dan we meestal denken. Wie wil weten wat er in mannen omgaat en op zoek is naar mogelijkheden om de relatie met zonen, vaders, partners of vrienden te verbeteren, leest dit baanbrekende, positieve boek.
In onze samenleving staan de verhoudingen tussen mannen en vrouwen voortdurend onder druk. Op zoek naar een nieuwe balans doorbreekt antropologe Caroline Dusée het laatste taboe en schetst aan de hand van wereldwijd onderzoek een beeld van het verborgen verdriet van mannen. Ze spreekt zakenmannen in New York, gangsters in Johannesburg en Nederlandse huisvaders over universele emoties, en thema's als kwetsbaarheid, prestige en geweld. De mannen vertellen over hun verhouding met vrouwen en andere mannen, over hun rol als zoon, partner en vader.
Door zonder oordeel te luisteren ontstaat de mogelijkheid voor verandering. Met uitdagende bespiegelingen en praktische handreikingen leidt dit boek ons naar een nieuw evenwicht.
Voor lezers van Esther Perel en Brené Brown.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen