Het verdwenen kersenrood

Als koningin Soraya sterft, laat ze een diepbedroefde man en zoon achter. Prins Floris mist zijn moeder ... én zijn vader. Ik lijk wel lucht voor hem, denkt Floris. Maar eigenlijk weet koning Leon zich geen raad van verdriet. Elke zoen doet hem aan de kersenrode lippen van zijn vrouw denken. Daarom laat hij een vloek uitspreken, waarna niemand in het koninkrijk nog kan zoenen. Maar het helpt niet. Koning Leon blijft even verdrietig, en de mensen in zijn land worden alsmaar bozer. Floris zoekt samen met feetje Lucia wanhopig naar een oplossing. Zullen ze die vinden?

Een ontroerend sprookje met vertederende illustraties over omgaan met verlies en verdriet. Voor kinderen vanaf 5 jaar. Met een voorwoord van Manu Keirse,
hoogleraar verliesverwerking.

Is Het verdwenen kersenrood het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het verdwenen kersenrood