Het vergeten evangelie

Rank 1135 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 1 Recensies 1
'Jezus is als een lont. Net als je denkt dat hij verdwenen is, begint het vuurwerk.'
Dit is een typerende zin uit het nieuwste boek van Reinier Sonneveld. Daarin zoekt hij op zijn bekende grondige én toegankelijke manier naar de betekenis van het Bijbelse begrip evangelie. Wat bedoelde Jezus toen hij zei dat hij Gods rijk kwam stichten? Wat bedoelden zijn leerlingen hiermee? Hoe kan zoiets gruwelijks als een kruisiging de wereld redden?
Gaandeweg ontwikkelt Sonneveld een vernieuwende en relevante visie voor hedendaagse gelovigen, die diep wortelt in de Bijbel en de vroegste christelijke denkers.
Sonneveld zet dit Bijbelse evangelie kritisch af tegen de alternatieve evangeliën die tegenwoordig worden geboden: die van de politiek, van de religies en van de technologie. Tot slot bespreekt hij diverse argumenten waarom het Bijbelse evangelie overtuigend is en hoe het in de dagelijkse praktijk relevant is.

Lezersrecensies (1)

Uniek perspectief!

door: Monique 1 like
Elke dag dat ik erover nadenk, komt er weer een ster bij... en hoger dan dit kunnen we niet gaan. Ik moet toegeven dat ik het niet helemaal eens ben met veel redeneringen, maar de Christus Victor theologie heeft me altijd al aangesproken en het wordt hier heel duidelijk uitgelegd. Maar bovenal geef...