Het verhaal van mijn gezicht

Het verhaal van mijn gezicht is een psychologische, literaire thriller over Natalie, een jong meisje dat als buitenbeentje opgroeit. Ze komt veel over de vloer bij een gezin dat tot een merkwaardige religieuze sekte behoort. De moeder behandelt Natalie als een dochter die zij nooit had en het gezin neemt haar mee naar een vakantiebijeenkomst van hun sekte. Zij maakt daar kennis met de beginselen van het envallisme, een uit Finland afkomstige extreme stroming binnen het protestantisme die verbiedt het menselijk gezicht af te beelden. Tijdens deze bijeenkomst veroorzaakt zij door haar afwijzend gedrag een breuk in de sekte die verschrikkelijke gevolgen zal hebben voor haar en haar omgeving.

Jaren later reist Natalie naar Finland om de geschiedenis van de oprichter van de sekte te bestuderen en te proberen te begrijpen welke krachten zij ontketende door haar gedrag als kind. Krachten die haar leven én haar lichaam voor altijd tekenden. Ook nu is zij een buitenstaander en een grote bedreiging.

Is Het verhaal van mijn gezicht het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het verhaal van mijn gezicht