Het verhaal van Robert

Het verhaal van Robert

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 28 Favoriet 1 Recensies 1
Literatuur & Romans Spots 1   Topics 0
Robert is een eenvoudige man. Zijn ouders zijn bescheiden mensen, niet bestemd voor grootsheid en Robert schikt zich in die realiteit. Het leven kan immers niet voor iedereen groots zijn. Hij heeft zijn vaders indrukwekkende postzegelverzameling, zijn blauw-gele ara als gezelschap en dat is voldoende voor de jonge Robert.

Hij groeit op, verliest zijn ouders en wordt postbode. Een voorspelbare job diehem op het lijf is geschreven. En dan ontmoet hij twee vrouwen, Germaine en Lou. De ene zal hem leren verlangen, de andere zal hem doen uitstijgen boven zichzelf en van zijn leven een kunstwerk maken.

Het verhaal van Robert is een viering van de alledaagsheid, een tekst die bulkt van optimisme, ook al stelt het leven Robert soms op de proef en moet ook hij zijn best doen om de moed niet te verliezen.

Feelgood , Literatuur & Romans
Populaire fiction algemeen