Het verleden op je bord

Vijf eeuwen receptuur uit de culinaire collectie van de Koninklijke Bibliotheek!

In Het verleden op je bord heeft Christianne Muusers ruim 45 recepten uit de interessante en gevarieerde verzameling historische boeken over koken van de Koninklijke Bibliotheek geselecteerd en bewerkt voor de moderne keuken.

Of je nu een middeleeuwse maaltijd op tafel wilt zetten of een etentje door de eeuwen heen wilt presenteren, met dit boek komen de smaken en geuren van het verleden tot leven. Recepten als olipodrigo (Spaanse stoofpot), de oer-Hollandse blinde vink en gâteau de Savoie zijn uitgewerkt naar een moderne versie.

Het verleden op je bord toont hoe buitenlandse koks en de Indonesische keuken onze eetcultuur verder hebben verrijkt.

Dit prachtig verzorgde boek is rijk geïllustreerd met authentieke en niet eerder in een modern boek verschenen beeldmateriaal uit de collectie van de Koninklijke Bibliotheek, vergezeld van moderne fotografie.

Het verleden op je bord geeft een helder beeld van vijf eeuwen culinaire geschiedenis van Nederland.

Redactionele recensie

Recensies (2)

Meer recensies

Is Het verleden op je bord het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Het verleden op je bord