Het verlies van een kind

In juli 2001 verliezen Akkie en Marc Vastenhout hun tien maanden oude zoontje Roy. Als Roy tijdens een familiebezoek plotseling ziek wordt en opgenomen moet worden in een ziekenhuis, overlijdt hij na een opeenvolging van medische fouten. De ouders worden vervolgens ook nog van kindermishandeling beschuldigd. Akkie en Marc Vastenhout willen de onderste steen boven en starten een procedure bij het Medisch Tuchtcollege. Aan het schrijnende verhaal van de ouders is op televisie door zowel Zembla als Vinger aan de pols aandacht besteed. Het verlies van mijn kind is het persoonlijke dagboek van een moeder die haar zoontje kwijtraakt en tevergeefs gerechtigheid zoekt.

Is Het verlies van een kind het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Het verlies van een kind