Kronieken van amber en staal - Het verloren galjoen

Het verloren galjoen

Rank 9238 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0

Al vele jaren woedt de oorlog tussen Armorië en Vernalia. Het twaalfjarige weesmeisje Lissanda woont in het weeshuis van Duinhaven in Armorië. Haar bijzondere krachten maken haar niet zo populair bij de andere weeskinderen. Op een dag wordt een Vernalische cadet binnengebracht, die door de Armorische marine na een zeeslag uit het water is opgevist. Het geheugen van de jongen is gewist, waardoor hij zelfs zijn eigen naam niet meer weet. Lissanda voelt meteen een bijzondere band met de jongen uit Vernalia en ze besluiten om samen uit het weeshuis te ontsnappen. Met het Armorische leger op de hielen gaan de twee tieners een adembenemend avontuur tegemoet van vrijbuiters en piraten, heksen en magiërs, levende doden en fantastische wezens. Daarbij wordt die ene vraag steeds belangrijker: welk bijzonder geheim draagt die vreemde jongen zonder naam met zich mee? En heeft dat geheim misschien iets te maken met Lissanda’s eigen krachten? Het verloren galjoen is een sprookjesachtig fantasyverhaal van de auteur van de bekroonde Elfenblauw-reeks.

Kind & Jeugd , Young Adult
Kronieken van Amber en Staal (1)
Halewyck, Uitgeverij Van
02 november 2018