Het verraad in de burcht Almelo

Het verraad in de burcht Almelo

Feelgood   Topics 0
Wessel is toegetreden tot een Staats legeronderdeel en is op patrouille door Twenthe. Tijdens een bezoek aan zijn oude vriend Allart nodigt hij hem uit om ook mee te gaan. Ze komen op hun patrouille door Borne en zetten zich in bij een achtervolging van een moordenaar. Ze bezoeken het huis Weleveld en maken kennis met de vriendelijke heer Sweder Schele. Vanwege de vondst van een lijk, krijg Allart de speciale opdracht om de oorzaak te onderzoeken. Samen met Wessel leidt de zoektocht naar Hertme en naar Almelo. In Almelo leert Allart de middeleeuwse stad kennen en niet te vergeten de burcht Almelo. Hij is erg onder de indruk van het stadje. De zoektocht brengt de twee op nachtelijke avonturen, die dramatisch dreigt te eindigen. Wat gebeurt er met Allart en Wessel? Eindigt hier de reis door het zestiende-eeuwse Twenthe? Een verhaal vol avontuur, muziek en romantiek.Een vervolg waar menig lezer met smart op heeft zitten wachten en waardoor ze absoluut niet teleurgesteld zullen worden! Het is dan ook een heerlijke roman die je terugvoert naar het verleden, waarbij je weg kan dromen maar tegelijkertijd ook nog iets leert over de Twentse geschiedenis. Een aanrader dus voor iedereen die van geschiedenis, Twente en gewoon een goed verhaal houdt! +

Romantiek
Streek- en familieromans