Het verschroeide land

Het verschroeide land

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 19 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1   Topics 0

In het kale landschap tussen de woestijn en de jungle, onder een verschroeiende zon, verstrijkt een dag - gruwelijk als alle andere. Illegale immigranten worden gevangengenomen en verhandeld door criminele bendes, nadat ze eerst van hun geld, hun toekomstdroom en zelfs hun naam zijn beroofd. Ze maken deel uit van een eindeloze stroom mensen die een land proberen te bereiken dat Het Paradijs heet.

In deze onmenselijke waanzin bloeit een liefde op tussen twee mensenhandelaren, Estela en Epitafio. Ook zij werden ooit gepakt door een bende, als kinderen, maar ze klommen op van gevangene tot bendeleider. Het is hun droom om op een dag te ontsnappen aan deze mensenverslindende hel.

Emiliano Monge vermengt in 'Het verschroeide land' de vertelvorm van een thriller met die van een Griekse tragedie om te schrijven over geweld, verraad, en de harde waarheid dat het in Mexico nooit beter zal worden.

Wereldbibliotheek
14 april 2020
14 april 2020

Karla De Greeve Hebban Recensent

Een helse odyssee waar je als lezer niet ongehavend uitkomt

door: Karla De Greeve 5 reacties 3 likes

Van de Mexicaanse auteur Emiliano Monge (1978) verschenen tot nu toe twee romans in het Nederlands.  Arie van der Wal stond in voor de vertaling van Las tierras arrasadas (2015).

In een niemandsland tussen woestijn en oerwoud passeert een eindeloze stroom vluchtelingen op weg naar een beter leven,...

Reacties op: Het verschroeide land