Het water vangen

Volkskrant:

Het water vangen

Gelezen 9 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 33 Favoriet 0 Recensies 4
Literatuur & Romans Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

De verhalen in Het water vangen zijn speels en zwierig, tegelijk licht en zwaar, en de personages passen altijd net niet in de wereld die ze bewonen. Een jonge vrouw is ervan overtuigd dat ze zwanger is van een dolfijn. Adorabelle hoort de tweede oerknal, die in haar oor verder echoot. Er is een meisje dat per ongeluk haar kip vermoordt, en de jonge asielzoeker met zijn buigzame hoop.
Het water vangen is een verpletterend debuut over de hunkering naar verbinding, over pijn die je het liefst met nog meer pijn bestrijdt – en over water natuurlijk, water dat zich vangen laat.

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels
Querido
02 maart 2021
02 maart 2021

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Een stroom aan associaties

door: Anne Oerlemans 1 like ebook

De Vlaamse Lies Gallez (1990) won de publieksprijs van de A.L. Snijdersprijs, de Hendrik Prijs en de TOTAALprijs, haar korte verhalen verschenen in onder meer De Gids en Kluger Hans. Gallez geeft les aan anderstalige nieuwkomers en bij uitgeverij Querido verscheen haar debuutbundel vol korte...

Reacties op: Het water vangen