Het wolfgetal

Rank 6858 Gelezen 205 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 151 Favoriet 9 Recensies 36
Literatuur & Romans Artikelen 7 Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 8 Top25's 4   Topics 0   Leesclub
Eind jaren negentig. Twee meisjes groeien op tussen stad en achterland. Samen ontdekken ze de wereld en zichzelf. In de loop der jaren komt hun vriendschap op scherp te staan; Vikki gaat steeds verder in het verleggen van grenzen en verlangt volledige overgave van haar vriendin. Tot de nacht waarin het onherroepelijk misgaat.
Het wolfgetal is een zintuiglijke en spannende roman over een ontsporende pubervriendschap. Met haar stilistische brille en gevoel voor humor weet Laura van der Haar een wereld op te roepen die huiveringwekkend realistisch is.

‘Het liefst lees ik alleen nog de woorden van Laura van der Haar.’ JAAP ROBBEN
‘Zo’n roman die maar eens in de paar jaar voorbijkomt.’ WALTER VAN DEN BERG

Podium b.v. Uitgeverij
01 maart 2018
05 maart 2018

Sigried Hebban Recensent

De destructieve kracht van vriendschap

door: Sigried 7 reacties

Het wolfgetal is het romandebuut van Laura van der Haar (1982), die in 2014 als dichter debuteerde. Twee jaar daarvoor won ze het Nederlands kampioenschap Poetry Slam. Op basis van deze verdiensten kan je een krachtig, ritmisch verhaal met originele beelden verwachten. Van der Haar koppelt een...

Reacties op: Het wolfgetal