Het zwembad van Torarica

Het zwembad van Torarica

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
De nieuwe opleiding waar Vincent de Rijk als decaan verantwoordelijk voor was is jammerlijk mislukt. Het leek zo mooi, maar de aansluiting met verschillende masters was moeizaam, en het aantal aanmeldingen liep al snel terug. De rector moedigt Vincent aan om vooral langdurig op sabbatical te gaan. Die sabbatical periode begint met een congres dat Vincent in Suriname gaat organiseren, hij heeft dat altijd al willen doen. Anders dan Vincent, die moeite heeft met slapen, en in de nacht door het oude hotel Torarica doolt en de tropische warmte maar moeilijk kan verdragen, heeft het Nederlandse echtpaar Geert en Diny geen enkele moeite met het klimaat. Ze bekijken van alles, fietsen in het rond, en genieten elke dag van hun welverdiende, maar te vroeg gekomen, pensioen. De vondst in de ochtend van de tweede en laatste dag van het congres maakt voor Vincent dat de reis naar Suriname een hele andere wending krijgt.
Brave New Books
11 december 2019