Hete bliksem, vreemde smetten

Hete bliksem, vreemde smetten

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 8 Favoriet 1 Recensies 0
Na de oorlog begon in Nederland de Amerikaanse tijd en veranderde de natie van een naar binnen gekeerde, nogal stijve maatschappij in een werelds gerichte, open samenleving. Dat was mede te danken aan de komst en de emancipatie van migranten uit de voormalige koloniën en uit landen rond de Middellandse Zee. Hete bliksem, vreemde smetten vertelt het verhaal van de Nederlandse Wende aan de hand van de geschiedenissen van families uit die verschillende migrantengroepen: Moluks, Indisch, Surinaams, Antilliaans, Turks, Servisch, Spaans, Marokkaans. En een gereformeerde familie van Duits-Gronings-Drentse oorsprong die 125 jaar geleden in Assen het warenhuis Vanderveen begon. Religie, mode, muziek, moraal, seks, man/vrouw-relatie, autoriteit, voetbal, het idee van het universum – je kunt het zo gek niet bedenken of het verwisselde van gedaante in de eeuw van onze ouders en grootouders. +

Literaire non-fictie algemeen
Nijgh & Van Ditmar
27 september 2022
27 september 2022
9789038812014 , 9789038812021

Reacties op: Hete bliksem, vreemde smetten