Hoe fel de zon ook scheen

Rank 3787 Gelezen 27 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 27 Favoriet 1 Recensies 12
Junior Artikelen 1 Spots 3   Topics 0

Bekende en onbekende verhalen over de Tweede Wereldoorlog van Arend van Dam

Hoe fel de zon die dag ook scheen, 10 mei 1940 luidde een zwarte periode voor Nederland in. In deze verhalenbundel neemt Arend van Dam zijn lezers mee terug naar de oorlogsjaren die onze geschiedenis voorgoed hebben getekend. In twintig verhalen maken we kennis met bekende en minder bekende mensen. Zo ontmoeten we olympisch atlete Rie Mastenbroek, maar ook Miep Gies, die de familie Frank hielp tijdens hun onderduik. We ontmoeten helden als Hannie Schaft en Erik Hazelhoff Roelfzema, maar ook Guus en Lienke, die de oorlog aan de andere kant van de wereld meemaakten in Nederlands-Indië.
Hoe fel de zon ook scheen is een indrukwekkende verhalenbundel van Zilveren Griffel-winnaar Arend van Dam over een periode in onze geschiedenis die nooit vergeten mag worden. Om voor te lezen aan kinderen vanaf zeven jaar of zelf te lezen vanaf negen jaar, met sfeervolle illustraties van Alex de Wolf.

Kind & Jeugd
Geschiedenis (<12 jaar)
Unieboek | Het Spectrum
17 maart 2020
17 maart 2020

Reacties op: Hoe fel de zon ook scheen