Hoe het vuur te redden

Kennen we het vuur nog? Het open haardvuur op televisie biedt veilige vlammen, urenlang – zonder rook, roetdeeltjes en rotzooi. Daarmee is het precies het soort vuur dat we nog dulden: fel flakkerend maar koud en geurloos. De vlammen op het scherm doen denken aan het vuur waarmee we vandaag de dag leven. Flitsend, assertief en brandend van ambitie, maar tegelijkertijd zijn er meer mensen dan ooit depressief – opgebrand.

Désanne van Brederode zoekt het vuur waar het nog brandt. Van midzomernachtvuren, zwart beroete kerken en vurige, flamboyante en cholerische zielen tot het vuur van liefde en erotiek en de vlammen van de zon en de sterrenhemel. Het komt erop aan de innerlijke vlam aan te wakkeren. De vonk van de verbeelding is het enige wat je daarbij nodig hebt.

Is Hoe het vuur te redden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Hoe het vuur te redden