Hoe overleef ik mezelf?

Hoe overleef ik mezelf?

Gelezen 124 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 9 Favoriet 9 Recensies 3
Young adult Artikelen 1 Lijsten 4 Spots 1 Top25's 1   Topics 0

De puberteit, hoe voelt dat eigenlijk? Jij verandert, maar doen je ouders dat ook? Of denken ze nog steeds dat je een kleuter bent? Wat doe je als je ouders het er niet mee eens zijn dat je:

-graffiti gaat spuiten

-een piercing laat zetten

-en er een eigen mening op na houdt?

En wat doe je als je gepest wordt, terwijl je wilt dat iedereen van je houdt?

Rosa bedenkt voor al deze vragen een oplossing: Rooz, de nieuwe versie. Maar is ze daar zelf nu wel zo blij mee? En is de wereld blij met Rooz?

Dit is een onmisbaar boek voor elke puber, en voor iedereen die van plan is dat te worden. Over liefde, uiterlijk, onzekerheid en over moed en verandering. En het staat boordevol survivaltips!

Kind & Jeugd , Young Adult
Fictie 13-15 jaar
Fictie 10-12 jaar
Em. Querido's Uitgeverij Kinderboek
08 maart 2011
9789026995910 , 9789045106458 , 9789045110233 , 9789045111957 , ...

Lezerswaarderingen

Artikelen over Hoe overleef ik mezelf?

Meer artikelen

Door lezers

Liefde voor YA / Waarom er een onderscheid moet zijn tussen YA en Jeugd
15 mei 2018 8 reacties
  Meer artikelen van lezers

Recensies

Recensie Hoe overleef ik mezelf?

door: jcdlwvr 2 likes
Leuk boek voor (beginnende) pubers met herkenbare anekdotes. Ik heb dit boek voorgelezen aan mijn dochter en ik heb er zelf ook van genoten. Nu nog even de film bekijken en binnenkort op naar het volgende HOI boek. We hebben er nog zat te gaan.

hoe overleef ik mijzelf

door: Astrid van Soomeren 1 like
Dit boek geeft je een goed beeld wat er allemaal in een tienerhoofd om kan gaan. Veel onzekerheid die door stoer te doen wordt gemaskerd. Hoe belangrijk het is om goed te luisteren naar wat er gezegd wordt. Een mooi boek wat tienermeisjes zeker aanspreekt.