Hoe overleef ik moeilijke mensen?

Hoe overleef ik moeilijke mensen?

Rank 285 Gelezen 29 Aan het lezen 16 Wil ik lezen 68 Favoriet 2 Recensies 2
Non-fictie Spots 1   Topics 0
In Hoe overleef ik moeilijke mensen? introduceert psychotherapeut Jörg Berger beproefde strategieën voor de omgang met moeilijke mensen. Grensoverschrijders, praatjesmakers, dominante mensen, negatievelingen, wraakzuchtigen, vermijders en energieverslinders: ze bedoelen het niet slecht. Toch kunnen ze ons het leven zuur maken, energie uit ons zuigen en het uiterste van ons vergen. Hoe kunnen we ons daar effectief tegen beschermen? En, als het even kan, zonder zelf een moeilijke mens te worden?Door de achtergrondinformatie over persoonlijkheidstypen, de tips en trucs en de voorbeelden uit de praktijk, is dit boek bijzonder leerzaam en waardevol voor omgang met mensen in ons dagelijks leven.
Gezondheid & Psychologie
Boekencentrum
24 oktober 2018

Hebban recensie

Dick Van der Veen Hebban Recensent

Inzicht in gedrag van moeilijke mensen

door Dick Van der Veen op 04-01-2019

De ideale mens bestaat niet. Wanneer echter het gedrag van de individu dusdanig is dat de omgeving er langdurig overlast van ondervindt, kun je hem of haar inschalen in de categorie van moeilijke mensen. Jörg Berger confronteert de lezer met de verschillende typen. Wie niet door narcisme is overmeesterd zal bij al die voorbeelden iets in zichzelf herkennen. Wat de meerderheid van de minderheid...

Lezersrecensies (1)

Stiekem

door: WillemHellinga 1 like
Stiekem erg religieus getint aan het einde. Dat vind ik erg jammer. Verder goed.