Hoe vermoord je 11 miljoen mensen?

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Wat als de leugen écht regeert?

Toen Andy Andrews in 2011 dit boek schreef was er nog geen sprake van een presidentschap van Donald Trump, was fake nieuws geen item in de media, was de MH17 nog niet gecrasht en deden er nog geen complottheorieën de ronde over virussen, pandemieën en de belangen van rijke mensen en multinationals. Je zou je hebben kunnen afvragen waarom hij in vredesnaam met dit boekje kwam.

En toen werd het 2020. Het jaar van corona. Het jaar van de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Het jaar van de toeslagenaffaire in ons eigen land. Het jaar waarin iedereen zijn of haar eigen waarheid lijkt te hebben en universele waarheid niet meer lijkt te bestaan. We lijken door die nieuwe werkelijkheid overvallen?

Maar zijn we dat ook? Of is Andy Andrews misschien een ziener die verder zag dan velen op dat moment konden of wilden kijken? En zo ja, wat heeft hij gezien dan? En wat kunnen wij eruit leren voor ons eigen landje? Hoe krijgen we de waarheid terug in het vizier? Wat verwachten wij van hen die ons regeren en ons vertegenwoordigen in het parlement

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Gideon, Stichting Uitgeverij
12 februari 2021
12 februari 2021

Reacties op: Hoe vermoord je 11 miljoen mensen?