Hoe we mensen werden

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 1 Recensies 0

Spectaculaire vondsten werpen een nieuw licht op de geschiedenis van de menselijke evolutie

De bakermat van de mensheid ligt in Afrika – dat werd lang beschouwd als onbetwistbare kennis. Maar de laatste jaren zijn er steeds meer botten opgedoken die qua tijd en vindplaats niet meer in dat beeld passen. Onderzoekers in Europa ontdekten talloze fossielen van vroege voorouders van de hedendaagse mensapen, waaruit een ander beeld van de menselijke evolutielijn naar voren kwam.

Uit bekende informatie en volledig nieuwe puzzelstukjes reconstrueert de gerenommeerde paleontoloog Madelaine Böhme een ander beeld van het ontstaan van de huidige mensheid dat breekt met de nu bestaande ideeën. Böhme beschrijft de wetenschappelijke race die ze heeft afgelegd in dit onderzoek om de eerste te zijn die dit nieuws kon brengen; een speurtocht met verbazingwekkende hoogtepunten en kantelmomenten. Ze brengt de fascinerende wereld van onze vroegste voorouders tot leven. Een sensationele populairwetenschappelijke thriller!

Geschiedenis & Politiek
Mens en maatschappij algemeen
Geschiedenis algemeen
Spectrum
06 maart 2020
06 maart 2020

Reacties op: Hoe we mensen werden