Homo deliveroo

Een groengrijze jas, een kubusvormige rugzak, een fietshelm: de maaltijdkoeriers van Deliveroo zijn niet meer uit ons straatbeeld weg te denken. Op een doorsneedag brengen meer dan tweeduizend fietsers in dit land pizza’s, burrito’s of sushi van restaurants naar klanten. Herman Loos voegt zich bij dit leger zelfstandigen. Een jaar lang organiseert hij een deel van zijn tijd op het ritme van het belletje op zijn smartphone dat een nieuwe levering aankondigt. Wat betekent het zelfstandige te zijn zonder autonomie? Wat leveren twee uur fietsen, zeven bestellingen en dertig kilometer met gloeiende Indiase saus in je rug op? Een reportage op het scherp van de snee. ‘Jezus-Christus-op-een-driewieler, de marktwaarde van mijn veiligheid is anderhalve euro.’

Is Homo deliveroo het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Homo deliveroo