Honger naar Vervulling

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 1
Bij anorexia, boulimia en overgewicht draait het niet om calorieën en lichaamsgewicht, maar om de zoektocht naar een eigen identiteit. Het eetprobleem houdt gevoelens en behoeften verborgen, die erom vragen om gezien en uitgedrukt te worden. De eetstoornis is een roep om zingeving; een honger naar vervulling. Het eetprobleem geeft bescherming. Pas als degene die aan de eetstoornis lijdt contact krijgt met wie hij of zij diep van binnen is en voldoende zelfvertrouwen en eigenwaarde heeft opgebouwd, kan deze bescherming worden losgelaten. Dit boek geeft inzicht in de psychische achtergronden van anorexia, boulimia en overgewicht en beschrijft wat helpt om de eetstoornis los te laten. Het is bestemd voor mensen die worstelen met een eetprobleem en voor hun ouders, leraren en therapeuten. Bezoek hier de website van Modita van Zummeren  http://www.genietenvanmeditatie.nl/ ?

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen