Huiden

we liggen rug aan rug, huid aan huid, met de nodige eerbied in een stilzwijgen dat enkel mensen die zich schamen kennen, al weten ze niet precies waarvoor, het is er gewoonHuiden gaat op zoek naar de betekenis van dat wat ons lijf omsluit. Soms met een overschot aan ruimte, zoals een festivaltentje. Dan weer nijpend nauw als een harnas. Vaak als iets waarvoor je niet gekozen hebt, maar toch draagt, om in ieder geval niet teleur te stellen.Het antwoord, de betekenis blijft onduidelijk. Wordt misschien wel nooit gevonden. Maar de tocht op zich heeft al heel wat te bieden. Deze poëziebundel is het debuut van Julie Beirens.Julie Beirens werkt en woont in Brugge en heeft een voorliefde voor taal, podium en beeld. Ze nam in het verleden al deel aan tal van artistieke wedstrijden, en haar werk werd gepubliceerd in Het Liegend Konijn en de bloemlezing Steeds op reis en altijd thuis.

Is Huiden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Huiden