Huis vol leugens

Rank 353 Gelezen 1935 Aan het lezen 69 Wil ik lezen 1207 Favoriet 71 Recensies 61
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 7 Spots 12 Top25's 30 Hebban 1000 333   Topics 0

Huis vol leugens is de nieuwste literaire thriller van Nicci French, het eerste losstaande boek sinds hun veelbekroonde Frieda Klein serie.

De vijfenveertigjarige Neve leidt een ogenschijnlijk gelukkig leven, met haar echtgenoot en drie kinderen. Schijn bedriegt, want ze heeft een affaire met een getrouwde man. Ze spreken regelmatig af in zijn pied-à-terre in Londen. Op een dag krijgt Neve een berichtje dat ze naar het appartement moet komen en ze treft daar haar minnaar dood aan, zijn schedel is ingeslagen. In paniek begaat ze daarbij een grote fout: ze maakt de plaats delict schoon, zodat het lijkt alsof ze er nooit geweest is. Ze wil niet dat haar affaire naar buiten komt. Maar daarna heeft ze geen keus: ze moet blijven liegen. Tegen haar gezin, tegen haar collega’s en haar vrienden. En dan blijkt dat iedereen wel iets te verbergen heeft.

Achter de naam Nicci French gaat het Britse echtpaar Nicci Gerrard en Sean French schuil. Dit duo is wereldberoemd om haar thrillers en korte verhalen. Van de achtdelige Frieda Klein serie werden er in Nederland al meer dan 1,5 miljoen exemplaren verkocht.

Literaire thriller
Linda Broeder
Ambo|Anthos
02 juli 2019
11 juli 2019

Nicci French, maat aller dingen

door: Rolf Bos 1 reactie 2 likes

Nadat alle dagen in de week, plus nog een achtste, losse dag waren afgewerkt, namen we vorig jaar met spijt in het hart afscheid van psychoanalytica Frieda Klein, de door Londen dolende heldin van het beroemdste schrijversechtpaar van dit moment, Nicci French. Na Dag van de doden schreef Nicci...

Reacties op: Huis vol leugens