Iconen

,,Mijn vriendin Manon was met haar zijden rokje van een barkruk gegleden en nog voordat ik haar overeind kon helpen had hij dat al gedaan.’’ Aldus ontmoet Oscar van den Boogaard in een bar in West-Hollywood George Clooney. George Clooney! En als Oscar van den Boogaard ergens van houdt, dan is het van schrijven over de dingen waar hij van houdt. De portretten die hij voor verschillende glossy’s schrijft over mensen die hij bewondert, zijn dan ook geen feitelijke biografische opstellen, maar uiterst bezielde liefdesverklaringen. Zijn lofzangen gaan
vaak over personen uit de populaire cultuur: couturiers, fotomodellen, zangeressen, acteurs en socialites. Wat hen bindt is een hang naar esthetiek en naar een soort samensmelting van hun persoonlijkheid met hun werk. Van den Boogaards idolen zíjn wat ze doen, zonder reserves. Van den Boogaard zelf kent ook geen reserves: van zijn bevlogenheid en liefde voor zijn helden en heldinnen is Iconen het resultaat. Iconen is een sprankelende portrettengalerij die zich laat lezen als een eerbetoon aan de heilige van de huidige tijd: de celebrity. Met zelfs voor de die hard fans nog nieuwe inzichten.

Is Iconen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Iconen