Iets belangrijks vergeten

Iets belangrijks vergeten

Rank 9573 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
De verhalen in Iets belangrijks vergeten gaan over mensen in hun laatste levensfase. Mensen die kwetsbaar zijn, hulp en zorg nodig hebben. Maar vooral over mensen met levenswijsheid en een gevoel van eigenwaarde. De bundel laat zien dat ouderen het vermogen hebben om te incasseren, te relativeren en te improviseren. Soms tegen de klippen op.
Ouder worden betekent dat de wereld om je heen verandert. Anderen beslissen ineens wat goed voor je is. Er wordt over je hoofd heen gepraat. Betutteling ligt op de loer. Wanneer je in verzet komt, word je bestempeld als moeilijk en lastig. Er zijn geen moeilijke of lastige ouderen. Het zijn de omstandigheden die moeilijk en lastig zijn.

Willy Keuvelaar heeft sinds haar vroegste jeugd affiniteit met ouderen en zorg. Ze kwam ter wereld in wat vroeger een rusthuis heette en fietste er op haar driewieler door de gangen. Ze werkte dertig jaar als activiteitenbegeleider en is nog steeds actief in de thuiszorg voor ouderen.
Korte verhalen , Literatuur & Romans
Vior Webmedia V.O.F.