IJsberen in de woestijn

IJsberen in de woestijn

Gelezen 5 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1   Topics 0

Gijs Aveleer zoekt een lift naar Granada om onderzoek te doen voor haar proefschrift. Frank rijdt elke zomer naar een kustdorpje in Zuid-Spanje waar zijn beste vriend de hoge grote kunst eraan heeft gegeven en waanzinnig commerciële doeken in opdracht schildert. Hij neemt Gijs graag mee als ze tenminste niet moeilijk doet over kosten en overnachtingen. Twee in alle opzichten verschillende mensen zitten dagen met elkaar in een auto en hebben heel wat te bespreken. Als Frank Gijs in Granada afzet, vragen ze zich af of ze elkaar ooit nog zullen zien Jan Willem Smeets weet met zijn stijl de lezer te verleiden. In dit ogenschijnlijk rustige verhaal voel je de spanning langzaam opborrelen. Toch is de uitkomst verrassend.

Nieuw Amsterdam
11 mei 2015
16 mei 2015

Liefdesgeschiedenis zonder passie

door: Stefan van Mierlo 1 reactie 1 like

Jan Willem Smeets (1936) is beeldend kunstenaar en schrijver. Hij was docent aan de Hogeschool voor de Kunsten in Arnhem. Smeets schreef De anachronist, Rocara en de Indische roman Leugens en lotgenoten. In 2015 verscheen IJsberen in de woestijn bij Uitgeverij Nieuw Amsterdam.

IJsberen in de...

Reacties op: IJsberen in de woestijn