Ik ben goud waard

Gelezen 1 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Wat je denkt is wat je bent. Kinderen die negatief over zichzelf denken, zijn vaker onzeker, durven minder vaak nieuwe dingen uit te proberen of ontwikkelen sneller faalangst. Maar ook het omgekeerde is waar: kinderen met een positieve mindset hebben vaker een gezonde dosis zelfvertrouwen, durven nieuwe uitdagingen aan te gaan en staan veerkrachtiger en gelukkiger in het leven.

In dit inspirerende boek zet opvoedingsexpert Steven Gielis de 7 pijlers van een positieve mindset op een rij. Hij geeft bovendien heel concrete tools en handvatten mee om de omslag te maken van 'Ik kan het niet' naar 'Ik kan het altijd proberen'. In combinatie met de vele praktische oefeningen is dit een heerlijk positief boek waar ouders onmiddellijk mee aan de slag kunnen!

'Jong geleerd, is oud gedaan. Hoe vroeger je de kracht van optimisme ontdekt en vanuit groei leert denken, hoe beter. In dit boek wil ik een aantal krachtige hefbomen aanreiken die je kunnen helpen om een positieve mindset in je gezin te verankeren. Ik hoop je ook te tonen dat ‘geluk’ niet betekent dat je alleen maar fijne emoties mag ervaren. Dat het net de rafelige randjes zijn die schoonheid in het leven brengen. En dat authenticiteit en kwetsbaarheid een vaste plaats verdienen in ons leven.'

Uitgeverij Lannoo
13 oktober 2020

Reacties op: Ik ben goud waard