Ik had geen naam

Gelezen 89 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 58 Favoriet 2 Recensies 3
Non-fictie Lijsten 1 Top25's 1   Topics 0

Als jongetje wordt Dave zwaar mishandeld door zijn sadistische, verslaafde moeder. Zij vertelt haar zoon dat hij een 'ding' is, waarmee ze kan doen wat ze wil. Ze dreigt hem te zullen vermoorden - en dat doet ze ook bijna. De vader van Dave bemoeit zich nergens mee.
Na jaren van gruwelijke marteling wordt Dave eindelijk uit huis geplaatst. Hij zwerft van het ene pleeggezin naar het andere.
Tenslotte durft hij de confrontatie aan te gaan met zijn moeder. Dan volgt een dramatische ontmoeting met zijn stervende vader. Nu kan Dave eindelijk de ketenen van zijn tragische jeugd afschudden.

Ik had geen naam is het bijzonder aangrijpende, inspirerende verhaal over de vastberadenheid en moed van een kind om te overleven. Een levend testament van de triomf van de menselijke geest.

Dave Pelzer reist tweehonderd dagen per jaar door Amerika om troost en steun te bieden aan lotgenoten. Zijn unieke werk, dat maandenlang hoop op de Amerikaanse bestsellerlijsten stond, in vele landen werd verkocht en zal worden verfilmd, bereikte een miljoenen publiek. Dave Pelzer woont in Californië.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
The House of Books B.V.
28 februari 2001
28 februari 2001

Reacties op: Ik had geen naam